понеділок, 29 червня 2015 р.

План роботи соціального педагога Піщанської гімназії Лобан Інни Леонідівни на 2014-2015 навчальний рік


I.                  Аналітична частина
Соціальний педагог - це фахівець з виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі соціальні, навчально-виховні умови для розвитку і соціалізації особи; це фахівець, який зайнятий у сфері соціально-педагогічної роботи або освітньо- виховної діяльності; посередник між особистістю і соціумом, який розуміє дитину, знає її вікові та індивідуальні особливості.
Соціальний педагог забезпечує соціально-педагогічний патронаж дітей та молоді в системі освіти, сприяє взаємодії навчальних закладів, сім'ї, служб у справах неповнолітніх, соціального захисту, центрів соціальних служб для молоді, кримінальної міліції ті інших підрозділів державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування неурядових та громадських організацій - з метою адаптації дитини до вимог соціального середовища і створення умов для її сприятливого розвитку.
План роботи складено відповідно до наступних нормативно-правових документів:
-                   Закон України «Про освіту» (від 23.03.1996р.№100а/96-ВР зі змінами і доповненнями);
-                   Закон України «Про професійно-технічну освіту» (№ 103/98 - ВР від 19.12.2006р зі змінами);
-                   Закон України «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю» (№ 2558- ІІІ від 21.06.2001р.);
-                   Закон України «Про протидію торгівлі людьми» (№3739-17 від 20.09.2011р.);
-                   Закон України «Про попередження насильства в сім'ї » (№ 2789-ІІІ від 15.11.2001р.);
-                   Закон України «Про охорону дитинства» (від 26.03.2001р.);
-                   наказ МОН «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України» (№616 від 02.07.2009р.);
-                   інструктивно-методичні рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби у 2011-2012 н.р. (наказ МОН від 05.08.2010р. №1/9-516);
-                   інструктивно-методичні рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби у 2012-2013 н.р. (наказ МОН від 19.07.2012р. №1/9-517);
-                   наказ МОН України «Про затвердження Концепції формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді» (від 21.06.2004 року № 605);
-                   посадова інструкція соціального педагога;
-                   етичний кодекс соціального педагога.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Робота Піщанської гімназії  спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми “Удосконалення педагогічної майстерності вчителя – важливий фактор креативної освіти для розвитку творчої особистості”.
Проблема над якою працює соціальний педагог «Цілеспрямоване інтерв’ювання і консультування: сприяння комунікативному розвитку дітей».
У минулому навчальному році психологічною службою гімназії було проведено психологічні дослідження згідно циклограми.
Мета: створення сприятливих умов для особистісного розвитку учня (фізичного, соціального, духовно-морального, інтелектуального), надання йому комплексної соціальної, психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі навчання, соціального становлення.
Завдання:
-       вивчати та оцінювати особливості діяльності і розвитку учнів, мікроколективу (класу), шкільного колективу в цілому, неформальних молодіжних об’єднань; досліджувати спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім’ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей і підлітків;
-      прогнозувати на основі спостережень та досліджень посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи; прогнозувати результати навчально- виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості;
-    надавати рекомендації (поради) учням, батькам, вчителям та іншим особам з питань соціальної педагогіки; надавати необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу дитячим, молодіжним об’єднанням, дітям, підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих обставинах тощо;
-      забезпечувати дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляти їхні інтереси у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді тощо);
-     переконувати учнів в доцільності дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя; сприяти попередженню негативних явищ в учнівському середовищі;
-     надавати соціальні послуги, спрямовані на задоволення соціальних потреб учнівської молоді; здійснювати соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально- незахищених категорій дітей; сприяти соціальному і професійному визначенню особистості, дбати про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді;
-       координувати діяльність й взаємодію усіх суб’єктів соціального виховання; сприяти соціально корисній діяльності дітей і підлітків;
формувати демократичну систему взаємостосунків в підлітковому середовищі, а також серед дітей і дорослих;
-      сприяти розкриттю здібностей, талантів, обдарувань вихованців через їх участь у науковій, технічній, художній творчості. Залучати громадські організації, творчі спілки, окремих громадян тощо до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої та інших видів роботи;
-      займатись профілактикою правопорушень неповнолітніх. Дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність особистості дитини, захищати її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам, пропагувати здоровий спосіб життя. Постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. (Відповідно до наказу МОН «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України» (№616 від 02.07.2009р.).
II.               Змістовна частина
№з/п
Функції по роботі з учнями (дітьми), педпрацівниками, батьками, органами держадміністрації та місцевого самоврядування
Термін проведення
Де і з ким проводиться
Норми часу
1. Діагностичні
1.1
Проведення індивідуальних обстежень учнів, що мають девіантну поведінку.
За запитом  
Учні, що мають девіантну поведінку 

1.2
Вивчення та оцінка особливостей діяльності й розвитку учнів, мікроклімату класу.
Протягом року
1-11 класи

1.3
Формування бази даних соціально – незахищених категорій.
Вересень
Класні керівники

1.4
Вивчення та оцінка стосунків у сім’ях, діагностика особливостей виховання сімей, які перебувають у СЖО.
Протягом року
Сім’ї, які перебувають у СЖО 

1.5
Складання соціальних паспортів учнів 1- 11 класів
Вересень, січень
1 – 11 класи

1.6
Робота з членами учнівського врядування.
Протягом року
Учнівське врядування

1.7
Дослідження труднощів переходу від початкової школи до середньої серед учнів 5 класу: емоційне ставлення до школи, місце та статус у школі.
Вересень
Учні 5 класу

1.8
Проведення соціометричних досліджень в 5-их, 10 – их класах.
Вересень
5, 10 класи

1.9
Діагностика рівня згуртованості серед учнів десятих класів.
Вересень 
Учні 10 класу

1.10
Діагностика проведення вільного часу і пріоритетності перегляду телепередач.
Жовтень
5 – 11 класи

1.11
Моніторинг психосоматичних захворювань.
Листопад
1 – 11 клас 



1.12
Моніторинг харчування учнів
Листопад
1 – 11 клас

1.13
Визначення типу особистості, комунікативних і організаторських здібностей, професійних нахилів та мотиваційної сфери випускного класу.
Грудень, січень
8,10 класи

1.14
Дослідження профорієнтації за методикою Д. Голанда.
Грудень  
8 клас

1.15
Комплексне соціальне дослідження забезпечення профільного навчання.
Грудень
Старші класи

1.16
Визначення типу особистості та типу професійних нахилів учнів 10 класу.
Січень

10 класи

1.17
Проведення анкетування серед дітей на виявлення пріоритетності впливу батьків, вчителів та однолітків.
Лютий
5-9 класи

1.18
«Зазирни дитині в очі» діагностичне анкетування на тему порушення прав дитини.
Квітень
1-11 класи

1.19
Визначення обізнаності аудиторії з проблеми торгівлі людьми.
Квітень
10 – 11 класи

1.20
Виявлення знань з проблем: ВІЛ/СНІД, наркоманія, тютюнопаління.
Листопад
7 – 11 класи

1.21
З метою виявлення, запобігання та обмеження асоціальних явищ серед учнів провести діагностику на теми:
1. відношення до алкоголю, тютюну, наркотиків;
2. вивчення ціннісних орієнтацій;
3. акселерація статевої поведінки;



Листопад
Лютий
Березень



5-11 класи
1-11 класи
7-11 класи

1.22
Індивідуальна та групова діагностика учнів, батьків та вчителів за запитом.
Протягом року.


2.Прогностичні
2.1.
Прогнозування з розвитку класних колективів.
Травень
5, 10 класи

2.2.
Моніторинг якості освіти, вивчення освітньої ситуації в ЗНЗ.
Грудень, січень, лютий
1-11 класи

2.3
Консиліум з питань адаптації п’ятикласників до умов навчання в середній школі
Жовтень
Вчителі

2.4
Орієнтація на здоровий спосіб життя
Протягом року
Всі учні

2.5
Виявлення учнів «групи ризику»  відносно яких можна прогнозувати зниження успішності та вияви дезадаптації.
Протягом року
Учні «групи ризику»

2.6
Відвідування громадських установ (клубів за інтересами, судів, органів соціальної опіки та піклування, служби у справах дітей).



3. Консультативні
3.1
Проводити індивідуальні консультації для батьків, учнів 1 - 11 класів, що мають труднощі з адаптацією до школи.
Жовтень - листопад
Батьки та учні

3.2
Батьківські збори для батьків учнів з питань відповідальності за недотримання батьками своїх батьківських обов’язків, проблем насильства в сім’ї.
Протягом року


3.3
Здійснювати індивідуальні та групові консультації учнів, педпрацівників, батьків (за запитом).

Протягом року


3.4
Проведення індивідуальних консультацій для батьків, діти
По потребі


3.5
Групові консультації з коректної поведінки.
Протягом року


3.6
Надання консультацій дітям пільгових категорій та їх батькам.
Протягом року


3.7
Проведення індивідуальних консультацій для батьків обдарованих дітей.
Протягом року
1-11 кл.

3.8
Консультування учнів з питань професійного самовизначення.
Протягом року
9 – 11 класи

3.9
Надання рекомендацій учителям: з проблеми «учень -   правопорушник»; з проблеми «дитина з неблагополучної сім’ї».
Протягом року
Вчителі

3.10
Консультативна підтримка дітей трудових мігрантів та дітей із сімей, що тимчасово покинули місця постійного проживання в Донецькій та Луганських областях, АРК.
Протягом року
Діти трудових мігрантів
Діти із сімей, що тимчасово покинули місця постійного проживання в Донецькій та Луганських областях, АРК.   


4. Захисні
4.1
Інформувати представників різних груп про їх права, обов’язки та соціальні гарантії.
Постійно


4.2
Використання комплексу правових норм для захисту прав дітей та молоді.
Постійно


4.3
Попередження насильства  над дітьми, нанесення образ.
Постійно
Батьки, вчителі

4.4
Створення  умов для підтримки віри дітей у можливість досягнення позитивних результатів.
Постійно


4.5
Проведення виставки для школярів на правову тематику, на теми по попередженню торгівлі людьми та  викорінення найгірших форм праці.
Березень,
квітень 
1-11 класи

4.6
Застосування відновних практик для попередження насильства, протиправної поведінки в учнівському та педагогічному колективі, в сім’ях.
Протягом року


4.7
Написання актів матеріально – побутових умов кризових категорій дітей.
За запитом, протягом року


4.8
Виховні години з учнями середніх та старших класів.
Протягом року
Учні

4.9
Організація та проведення інформаційних зустрічей для багатодітних сімей, для батьків дітей з категорії напівсиріт та неповних сімей.
Січень
Батьки пільгових категорій

4.10
Інформаційна зустріч з юристом в рамках тижня правових знань
Квітень
Учні середніх та старших класів

4.11
Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками та опікунами.
Протягом року
Батьки та діти

5. Профілактичні
5.1
Проводити профілактично-інформаційну  роботу:
а) проведенню вільного часу і пріоритетності перегляду телепередач;
б) відношенню до алкоголю, тютюну, наркотиків;
в) формуванню ціннісних орієнтацій;
г) акселерації статевої поведінки;
д) профілактиці агресивної поведінки.

жовтень

листопад
лютий
березень
квітень

5-11 класи

5-11 класи
1-11 класи
7-11 класи
1-11 класи

5.2
Розвивальна робота з обдарованими дітьми.
Протягом року


5.3
Проведення тижня по гендерному вихованню та запобіганню торгівлею людьми.
Травень
1 – 11 класи

5.4
Проведення тренінгових занять на тематику формування в учнів позиції щодо здорового способу життя за програмою «Рівний – рівному».
Протягом року
7 – 11 класи

5.5
Проведення занять по медіації з  метою зменшення конфліктних ситуацій в шкільному середовищі.
Протягом року
5 – 11 класи

5.6
Ігротека для учнів гімназії: «Знай свої права».
Травень
Учні 1 – 11 класів

5.7
Зустрічі з представниками юстиції, лікарем – наркологом для учнів 9 – 11 класів.
Грудень
9 – 11 класи

5.8
Інформаційна зустріч з представниками центру зайнятості для учнів старших класів.
Квітень
9 – 11 класи

5.9
Проведення ряду бесід в рамках тематичних тижневиків та циклограми проблемних тем.
Протягом року
Учні, батьки, вчителі.

6. Соціально – перетворювальні
6.1
Співпраця з місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Протягом року
Органи виконавчої влади, місцеве  самоврядування

6.2
Співпраця з службою у справах дітей Кременчуцької райдержадміністрації, сектором кримінальної міліції у справах дітей Кременчуцького РВ УМВС України в Полтавській області.
Протягом року
ССД, кримінальна міліція у справах дітей Кременчуцького РВ УМВС в Полтавській області

6.3
Співпраця з Кременчуцьким  міськрайонним центром зайнятості.
Протягом року
Кременчуцький центр зайнятості

6.4
Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками.
Протягом року
Батьки, учні, практичний психолог, класні керівники

6.5
Відвідування батьків за місцем роботи.
По потребі
Практичний психолог, класні керівники

6.6
Залучати працівників різних соціальних інституцій до надання допомоги особистості.
Протягом
року


6.7
Індивідуальна соціально – перетворювальна робота з учнями схильними до асоціальної поведінки, через проведення виховних заходів та залучення до гурткової роботи.
Протягом року
Учні 5 – 11 класів

6.8
Організація групової роботи по боротьбі з торгівлею людьми, ознайомлення учнів з основними правовими актами в галузі захисту прав людини.
Квітень
Учні 9- 11 класів

6.9
Розвивальна та соціально – перетворювальна робота з розвитку навичок успішного спілкування серед учнів середніх класів.
Протягом року
Учні середніх класів

6.10
Активізація професійного самовизначення з використанням активних форм роботи (профорієнтаційні ігри, диспути тощо).
Лютий
9 – 11 класи

7.Організаційно-методичні
7.1
Забезпечення методичним матеріалом кабінету соціального педагога та допомога соціальним педагогам району по виконанню циклограми та інших питань.
Протягом року
Соціальні педагоги Кременчуцького району

7.2
Поповнення та поновлення картотеки учнів різних категорій: важковиховуваних, обдарованих, дітей з особливими потребами, сиріт, напівсиріт, позбавлених батьківського піклування.
Вересень
Соціальний педагог, практичний психолог, класні керівники

7.3
Виступи на засіданнях методичних рад по заданих темах.
Постійно


7.4
Підготовка до науково-практичних конференцій, семінарів для батьків.
Листопад, лютий
З класними керівниками

7.5
Підготовка матеріалу для психологічної просвіти учнів з проблем наркоманії, алкоголізму, суїциду та інших асоціальних явищ.
Листопад
Підготовка матеріалу для психологічної просвіти учнів з проблем наркоманії, алкоголізму, суїциду.

7.6
Підготовка матеріалу для профорієнтаційної роботи з учнями.
Січень – лютий




7.7
Підготовка зведеної статистичної звітності і оформлення документації соціального педагога.
Протягом року


7.8
Обстеження житлово – побутових умов дітей – сиріт, дітей з багатодітних сімей та інших категорій за запитом.
За потребою
Учні різних категорій

7.9
Консультації в РЦППСП.
Протягом року


7.10
Методичні об’єднання соціальних педагогів.
Протягом року


7.11
Робота по самопідготовці.
Постійно


7.12
Підготовка до проведення виховних бесід, тренінгів, інтерактивних занять тощо.
Протягом року


7.13
Робота з документами: опрацювання нормативно – правових актів, написання листів та ін.
Протягом року


7.14
Проведення тижня соціальної роботи
Жовтень


7.15
Проведення соціально – педагогічних семінарів для вчителів:

Соціальний захист дітей із сімей, які тимчасово покинули місця постійного проживання в Донецькій та Луганській областях, АРК.

Профілактика дитячої бездоглядності

Соціальні мережі: небезпека для дітей.

Мобільні телефони у житті підлітка.

Конфлікт «Батьки і діти».

Як виховати лідера?

Ігри та ігрові прийоми для оптимізації психологічного стану учнів.

Допоможемо дитині бути оптимістом.

Самоактуалізація як чинник гармонізації характеру особистості у юнацькому віці.



Вересень


Жовтень
Листопад
Грудень
Січень
Лютий
Березень 

Квітень
Травень


Педагогічні працівники

7.16
Участь у діяльності обласної спеціальної групи з проблеми: «Співпраця практичного психолога та соціального педагога»
Протягом року


7.17
Участь у діяльності районної експертної групи по експертизі інструментарію фахівців психологічної служби
Протягом року


7.18
Участь у діяльності районної експертної групи по впровадженню просвітницької програми «Рівний рівному»
Протягом року


Соціальний педагог                                                                                                                                                  І. Л. Лобан                                                                                              

Немає коментарів:

Дописати коментар