неділя, 29 листопада 2015 р.

ПРИТЧА ПРО ДЗЕРКАЛА

       
Кожний з нас − це цілий світ.
Ми намагаємося зрозуміти себе і відкритися іншим через слова, барви і звуки. Я обираю шлях притчі. Мій улюблений поет Марина Цвєтаєва писала: «Притча. Подобіє. Иносказание. Через что-нибудь очень просто дать очень большое − вечное».
        Якось до відомого майстра дзеркал прийшли Любов, Життя і Смерть, яких завжди цікавила людина, її розум, душа, тіло.
     Смерть сказала: «Створи мені таке дзеркало, щоб поглянувши в нього, людина могла побачити весь свій життєвий шлях − як вона народжується, росте, мужніє, дорослішає, мудрішає або навпаки, добрішає або злішає, − як змінюється її характер. І водночас покажи трагедію старіючого людського тіла, покажи, що людина смертна! Покажи мою велич!»
     Життя просило майстра: «Зроби таке дзеркало, щоб людина могла бачити прекрасні миті її шляху. Усмішка з появою в цьому світі. Радість перших кроків. Щастя від зроблених добрих вчинків. Обличчя друзів. Будинок, у якому завжди чекають. Сім’я. Життя прекрасне!..»
     І лише Любов поки промовчала.
     Майстер сказав: «Я готовий зробити для вас такі дзеркала. Але все життя я мрію про те, щоб створити дзеркало, у якому відображалася б велич душі людини. Може, ви мені підскажете, як це зробити?»
     Любов підійшла до майстра і тихо сказала: «Його не потрібно створювати. Воно вже є. У ньому ти не побачиш нічого з того, над чим  владні Життя і Смерть. Там справді відображається велич душі й те, якою її створив Бог».
     Майстер здивовано запитав: «І де ж воно, це дзеркало?»

     Любов відповіла: «Це очі твоєї коханої людини»…

Немає коментарів:

Дописати коментар