неділя, 29 листопада 2015 р.

Схема-програма вивчення класного колективу

І. Склад колективу і його загальна характеристика:
1. Віковий склад.
2. Пізнавальний рівень учнів, їх загальний розвиток.
3. Працездатність і успішність.
4. Громадське лице класу, інтерес до громадських справ. Виконання громадських поручень. Свідомість учнів.
5. Основні професійні інтереси і нахили.
II. Згуртованість класу
1. Чи є групи за діловими інтересами, чи негативного характеру? Як ставляться учні один до одного? Їх ставлення до класних і загальношкільних справ.
2. Чи люблять учні проводити разом час, розважатися або спільно трудитися,
3. Дружба хлопчиків і дівчаток. Чи захищають учні членів свого колективу, а хлопчики дівчаток?
4. Чи нема в класі кругової поруки, якщо є, то в чому виявляється.
5. Чи хвилюють школярів успіхи і невдачі свого класу?
6. Чи переживають за свій колектив?
7. При проведенні загальношкільних заходів прагнуть бути разом, чи роз’єднано.
III. Організованість класу
1. Вміння учнів самим організуватись для виконання колективних справ, розподілити між собою роботу і найраціональніше її виконати.
2. Вміння терпляче і уважно вислухати один одного (під час особистого спілкування в позаурочний час, на перерві, на зборах).
3. Ставлення до рішень органів учнівського колективу і розпоряджень його уповноважених.
IV. Громадська думка в класі
1. Які вчинки своїх товаришів учні схвалюють, а які осуджують?
2. Як і в якій формі вони виражають своє ставлення, свій осуд?
3. Чи є розбіжність між тим, що учні говорять, і тим, що роблять?
4. Наявність критики та самокритики в класі і реакція учнів на неї.
V. Характер товариських зв’язків у колективі
1. Характер зв’язків між учнями (спільне місце проживання, місце за партою, спільна робота, інтереси).
2. Дружба учнів у школі і поза нею.
3. Ставлення до товаришів, прагнення їм допомогти, у чому виявляється.
4. Вимогливість школярів по своїх товаришів: вміння бачити в них недоліки.
5. Ставлення класу до відмінників, дезорганізаторів, активу, невстигаючих.
6. Чи правильно ставляться учні до товаришів з фізичними недоліками.
VI. Актив класу
1. Склад активу.
2. Офіційний (виборний) і фактичний активи.
3. Авторитетність активу.
4. Чи виконується розпорядження активу.
5. Ставлення активістів до товаришів класу.
6. Чи є учні, які постійно перебувають в активі.
7. Класні та загальношкільні активісти і стосунки між ними.
8. Чи живуть загальношкільні активісти життям класу, чи не відриваються від нього. Ставлення до них у класі.
VII. Зв’язок класного колективу з загальношкільним
1. Інформованість класу про життя інших класів та школи в цілому
2. Чи вносяться пропозиції щодо поліпшення життя і класі і в школі.
3. Виконання загальношкільних доручень (постійних, тимчасових).
4. Чи є зв'язки з учнями інших класів і їх характер (шефство, змагання, спільні справи).
5. Участь класу в загальношкільних заходах.
VIII. Заходи по дальшому згуртуванню класного колективу.
1. Педагогічні заходи, які треба здійснити в класі з метою згуртування і організації класних колективів.

          2.   Використання класних колективів для виховного впливу на окремих учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар